- Разберете ја перспективата на другата личност
Првиот и можеби најважниот психолошки трик за стекнување предност во секоја дискусија е емпатијата . Звучи едноставно, нели?
Но, ќе се изненадите колку често забораваме да го направиме ова.
Кога се расправаме, често сме толку фокусирани на комуникацијата на нашите сопствени мисли, чувства и потреби што забораваме да размислиме од каде доаѓа другата личност.
Разбирањето на нивната перспектива не значи дека треба да се согласувате со нив, но може да ви помогне да видите зошто тие се чувствуваат така.
Запрашајте се: „Зошто се чувствуваат вака? Кои искуства или верувања би можеле да влијаат на нивната гледна точка?“
Ова може да ви даде подобро разбирање на нивната позиција, а можеби дури и да обезбеди нови агли за вашите сопствени аргументи! - Останете ладни и прибрани
Ова е клучно кога сте во расправија.
Ако ги изгубите нервите, најверојатно ќе кажете работи за кои подоцна ќе зажалите. Плус, тоа прави да изгледате помалку рационално и поемотивно – не е најдобрата комбинација ако се обидувате да победите во расправија.
Па, како да останете кул?
Длабоките вдишувања можат да помогнат.
Ако почувствувате дека вашата работна температура се зголемува, одвојте малку за да земете длабок здив , задржете го здивот неколку секунди, а потоа издишете полека.
Овој едноставен чин може да ви помогне да го намалите пулсот и да го смирите вашиот ум. - Користете изјави „јас“ наместо изјави „ти“
Еве еден едноставен, но моќен трик кој може да влијае на исходот од дискусијата. Наместо да ги започнувате речениците со „ти“, што може да се опише како обвинувачко и да го стави соговорникот во одбрана, користете изјави „јас“.
На пример, наместо да кажете: „Никогаш не ме слушаш“, обидете се да кажете: „Се чувствувам како да не ме слушаат кога зборувам“. Тоа е мала промена, но може да спречи разговорот да ескалира во целосна тепачка.
Изјавите „Јас“ можат да ви помогнат да ги изразите своите чувства без да ја обвинувате или обвинувате другата личност, спречувајќи ја расправијата да стане премногу вжештена, а сепак да ја пренесете вашата поента. - Слушајте повеќе отколку што зборувате
Можеби изгледа контраинтуитивно, но понекогаш најдобриот начин да победите во расправијата е да слушате повеќе отколку што зборувате.
Кога сме вклучени во жестока дискусија, нашиот природен инстинкт често е да ја браниме нашата позиција и да се погрижиме да се слушне нашиот глас. Но, ако сме премногу зафатени со разговор, можеби ќе пропуштиме да го разбереме гледиштето на другата личност.
Активното слушање покажува почит кон мислењето на другата личност и ја прави поголема веројатност да ве слуша за возврат. Затоа, дајте им простор да ги изразат своите мисли без да прекинувате.
Еве еден интересен факт: Според студијата на Бизнис школата на Харвард, луѓето кои поставуваат повеќе прашања за време на разговор се перцепирани како подопадливи. Студијата покажа дека поставувањето на дополнителни прашања, особено, му сигнализира на другата личност дека не само што ја слушате, туку всушност слушате.
Ова може да помогне да се воспостави врска и да ги направи поприемливи за вашите аргументи. - Барајте да разберете, а не само да победите
Ако вашата единствена цел е да победите по секоја цена, може на крајот да ја добиете битката, но да ја изгубите војната. Тоа е затоа што победата извојувана со булдожерирање на другата личност може да ја оштети вашата врска на долг рок.
Наместо тоа, внесете ја секоја расправија со цел да го разберете гледиштето на другата личност и да најдете заеднички јазик. Ова не значи дека треба да ја напуштите вашата перспектива или да се согласувате со нивната, но бара подготвеност да ги гледате работите од нивна перспектива.
Размислете за ова: многумина од нас брзо ги проценуваат или отфрлаат туѓите мислења ако тие не се совпаѓаат со нашето. Но запомнете дека мислењата на сите се обликувани од уникатни искуства и перспективи. Така, дури и ако не се согласувате со нив, нивната гледна точка е исто толку валидна за нив, како и вашата за вас.
Во основа, расправијата не мора да биде игра во која една личност победува, а другата губи. Наместо тоа, тоа може да биде можност за двете страни да учат, растат и да дојдат до меѓусебно разбирање.
Овој искрен пристап не само што ви дава подобри шанси да го решите проблемот, туку и ја зајакнува вашата врска во тој процес. - Избегнувајте генерализации и номинализации
Кога сте во жарот на расправија, лесно е да се занесете и да почнете да користите апсолутни термини како „секогаш“ и „никогаш“. Но, апсолутното може да направи другата личност да се чувствува нападната и одбранбена, што може да ја ескалира расправијата наместо да ја реши. - Признајте кога не сте во право
Никој не сака да греши. Но, да се разбереме, сите понекогаш се плеткаме – тоа е дел од животот. Проблемот е што кога сме во расправија, нашата гордост често ни пречи да признаеме грешка. Ние копаме и ја браниме нашата позиција, дури и кога длабоко во себе знаеме дека погрешивме.
Признавањето грешка покажува зрелост и почит кон вистината. Тоа покажува дека ја цените вашата врска со другата личност повеќе отколку вашето его. Исто така, може да го намали тонот на ескалирачката расправија и да го насочи кон попродуктивна резолуција.
Затоа, проголтајте ја гордоста. Ако за време на расправија сфатите дека сте направиле грешка или нешто погрешно сте разбрале, признајте го тоа. Можеби е тешко во моментот, но долгорочно може да спаси многу непотребни конфликти и тешки чувства.
- Стратешки користете ја тишината
Тишината е моќна алатка во расправијата што многумина од нас често ја занемаруваат. Кога се користи правилно, може да ја промени динамиката на разговорот, па дури и да ви даде контрола.
Кога молчите , тоа го принудува соговорникот да ја пополни празнината, често предизвикувајќи да открие повеќе за своите мисли и чувства. Ова може да ви даде повеќе увид во нивната перспектива и да ви даде вредни информации што можете да ги користите за да ги обликувате вашите аргументи.
Еве еден фасцинантен факт: Според една студија објавена во Journal of Applied Sciences , луѓето имаат поголема веројатност да откријат скриени информации кога ќе се соочат со периоди на тишина. Истражувачите откриле дека тишината ги натерала учесниците да се чувствуваат непријатно, што ги поттикнало да разговараат повеќе.
Но запомнете, целта овде не е да се натера другата личност да се чувствува непријатно или да се манипулира со неа. Целта е да се поттикне подлабок разговор и разбирање. Затоа, следниот пат кога ќе се расправате, обидете се да застанете за момент и да дозволите тишината да направи дел од работата наместо вас.
- Фокусирајте се на проблемот
, а не на личноста. Но, личните напади водат само до повредени чувства и поголем конфликт, а не до разрешување. - Знајте кога да се откажете
Ајде да се соочиме со тоа: не секоја расправија вреди за вашето време. Понекогаш најдоброто нешто што треба да направите е само да си заминете.
Ако расправијата се врти , се вжештува или е јасно дека ниту еден од вас нема да го промени својот став, во ред е да предложите да одморите или дури и целосно да ја отфрлите темата.
Вашето време и емоционалната благосостојба се драгоцени – не трошете ги на неплодни расправии.