Па, мал е, и зборува како голем, премногу е сериозен за својата возраст, има фини манири, постојано изненадува со зрели коментари …
Кое дете е постаро?
Обично се работи за единственото дете, и за она што родителите го добија по долги години обид, па сега претерано го галат и гледаат, го штитат за другите деца да не го повредат, навредуваат и расплачат. Таквите родители претпочитаат да платат некого да се грижи за своето дете, отколку да го испратат во градинка каде што „се може да се случи“.
Ги имитира своите родители, се дружи со возрасните.
Како? Детето имитира таков родител и „се дружи“ претежно со постари лица, вклучително и баби и дедовци. До втората година, тоа не се забележува, но од трета година, таквото дете покажува поголем интерес за општеството на стари лица отколку децата. Ако во средината нема врсници со кои ќе се дружи, дури и после трета година, продолжува да игра сам, или со пријателите што ги создал во имагинација, како и со родителите и нивните родители.
Првото одделение е пресвртница
Вакво дете се соочува со голем проблем кога ќе започне прво одделение, бидејќи се одвојува од семејството и мора да се прилагоди на новите правила на игра – игра со своите врсници. Како што оди малку потешко, во меѓувреме станува предмет на потсмев и околината честопати го отфрла како неприлагодена и итроумна кон наставникот.
Децата го одбиваат, а неговите родители му поставуваат високи цели.
Почнува да се повлекува во себе, несигурен е во друштво на други деца, а фактот што неговите родители постојано го тешат како што му завидуваат другите деца затоа што е многу подобар од нив, попаметен и се во суперлатив не му помага. Тогаш детето си поставува премногу високи цели за себе, сакајќи да биде совршено, а тоа е во целосна дисхармонија со неговата самодоверба и реални можности.
Може ли овој феномен и како да се спречи?
Прво зависи од родителите. Ако дозволат нивното дете понекогаш да биде повредено, повремено да го каже грдиот збор што го научил, да се бори за себе меѓу еднакви. Значи, важно е да одите во градинка или што е можно почесто да комуницирате со врсниците на игралиштето, во игротеките, во соседството …