На листата на „работи од кои се плашиме“, интервјуата за работа се точно помеѓу миење туш и одење на стоматолог. Без разлика дали аплицираме за позицијата од соништата, или за работата со која едноставно ќе се издржуваме во моментов, може лесно да се нервираме и да кажеме нешто несоодветно на интервјуто. Што ако поставиме добронамерно прашање на погрешен начин? Што ако оставиме лош впечаток? Еве 5 работи што треба да престанете да ги кажувате за време на интервју и што да кажете наместо тоа.
- „Немам прашања“
Дури и ако аплицирате за компанија со која сте запознаени – ги купувате сите нивни производи, ги добивате нивните билтени и многу повеќе, треба да бидете подготвени со неколку прашања за да може интервјуерот да знае дека сте ангажирани. Ако немате прашања, тоа значи дека или не се грижите за работата или воопшто не сте се подготвиле. Не мора да се преправате дека сте Шерлок Холмс, туку треба да бидете подготвени со доволно познавање на брендот за да покажете интерес. Во најмала рака, погледнете ги изворите на социјалните медиуми на компаниите што ги среќавате.
- „Мојот последен шеф беше страшен“
Можеби не сте целосно задоволни со вашиот сегашен или поранешен работодавец, но ако му кажете нешто негативно на вашиот потенцијален шеф, тоа испраќа сигнали за вашето ниво на професионалност. Ако ви се постави прашање за однесување како што е „Наведете ситуација кога сте се справиле со тешка личност“, фокусирајте се повеќе на тоа како се „продавате“ себеси и како се справувате со случајот. Не треба да кажувате дека станува збор за вашиот шеф. Ако ве прашаат зошто сакате да ја напуштите компанијата, не откривајте дека имате токсичен шеф. Можете само да кажете: “Научив сe што треба да се научи на оваа позиција, јас сум ориентиран кон раст, па затоа ме интересира вашата можност”.
- „Како си помина?”
Никогаш нема да оставите интервју со чувство дека целосно се снајдовте. Барањето непосредни повратни информации може да укаже на недостаток на доверба. Лицето што ве интервјуира може да претпостави дека секогаш ќе барате валидација и за работата. Наместо тоа, прашајте: “Кои се следните чекори?”
- „Ова е одличен чекор за мојата кариера“
Одлично е да се биде ориентиран кон кариера, а повеќето работни места на почетно ниво ќе ви помогнат да влезете во која било област, но потенцијалниот работодавец ќе биде претпазлив да ангажира некого што го сврте вниманието на друго место. Треба да знаат дека ќе настапат на највисоко ниво во нивната компанија. „Која е можноста за раст на оваа позиција?“ Звучи многу подобро.
- “Дали треба да дојдам во канцеларија?”
Сe зависи од времето и начинот на кој го формулирате прашањето. По пандемијата, многу работодавачи се обидуваат да најдат оптимална рамнотежа помеѓу работа од дома и влегување во канцеларија. Исто така, има поголем акцент на менталното здравје. Бидете стратешки во овој поглед. Може да добиете впечаток дека немате намера да работите сериозно.


