КАКО ПОМИРНО ДА ЈА ПРИФАТИТЕ КРИТИКАТА

Критиката е дел од нашите животи што не може да се избегне ниту на работа, ниту во односите со луѓето. Но, тоа не ја прави помалку непријатна. Во суштина, ние сме биолошки програмирани да ја доживуваме критиката како сериозен стрес.

За луѓето кои се многу загрижени за мислењата на другите и кои претпочитаат да прават сè според правилата, критиката најмногу погодува.

Има голем број на предности да може мирно да ја прифати критиката. Конструктивниот одговор на критиките ви овозможува да научите нешто ново за себе, да се развивате и да станете подобри. Но, во исто време, важно е да ги браните личните граници и да разликувате конструктивна критика од грубост, особено ако лесно се навредувате.

Дејвид Васкури го сподели својот најдобар совет како да не се грижите премногу за критиките.

Престанете да шпекулирате

Кога еден колега ме праша како ми оди со извештајот, неговиот глас звучеше несреќно. Се лути што сум заглавен, а сигурен е дека ми оди лошо и пребавно. Тој мисли дека воопшто не требаше да ме вработат бидејќи не сум корисен.

Мозокот е чудна работа, постојано се обидува да објасни што се случува во светот и да извлече заклучоци од секоја ситница. Во примерот погоре, човекот одлучи дека бил критикуван поради неговиот тон на глас. Но, дали е ова критика?

“Мозокот измислува приказни. Некој те гледа – и сега бараш посебно значење во него и се прашуваш што значи тој поглед. Но, не знаеме што мисли човекот. Во психологијата, овој ум стапицата се нарекува шпекулација: човек замислува дека е разбран текот на туѓите мисли, иако нема докази за негово право“, вели Дејвид Васкури. „Овде треба да престанете да ги прифаќате сопствените мисли како факт. Дали имам доказ? Дали сигурно знам дека е така? Наречете ги работите со нивното име: шпекулирам. Подобро фокусирајте се на она што се случува. сега“.

Можеби колегата не зборуваше конкретно со незадоволен тон? Или нешто сосема различно од вашиот извештај предизвика незадоволство? Или можеби вашиот колега е загрижен за овој извештај и мисли дека сте можеле подобро, но тоа не значи дека има лошо мислење за вас или е убеден дека работите лошо.

Анализирајте ја ситуацијата

Ситуациската анализа е уште еден вообичаен метод на когнитивно-бихејвиорална терапија и може да биде многу корисна за секој кој сака да научи мудро да ја прифаќа критиката.

„Вие анализирате што точно предизвикува таква непријатност, какви мисли и чувства се јавуваат, како вашето тело реагира на тоа, како реагирате и какви се последиците.

Анализата на ситуацијата може да се направи со ментално поминување низ следнава листа:

  • Ситуација. Еден колега ми погледна преку рамо и ме потсети дека извештајот на кој работам треба да биде готов попладне. Тој рече дека работите изгледаат бавно за мене.

„Што и да мислев. Неговиот глас звучи несреќно. Дефинитивно ми беше лут. Мисли дека не сум добар. Дефинитивно мисли дека ги доведувам во заблуда сите и воопшто не треба да работам овде. Ова го сфаќам како напад врз себе.



„Како се чувствував. Страв, срам, лутина, стрес.

  • Физиолошки манифестации. Градите се притиснати, се тресат, лицето е црвено.
  • Реакција. Прашањето го сфаќам непријателски, ржејќи дека наскоро се ќе биде готово, наместо да барам помош за делот каде што пливам.
  • Краткорочни последици. Остриот одговор ми дава краткорочно ослободување, ми дава излез од гневот.
  • Долгорочни последици. Тешко ми е да побарам помош, нервозен сум, се чувствувам како да не можам да се снајдам. Кога ќе помисли на врска со колега, одвнатре чувствува ладно. Ниска самодоверба. Веројатно колегата се двоуми да даде конструктивна критика, па ја пропуштам можноста за развој.

Кога човек ги следи неговите реакции и ги сфаќа потенцијалните последици, може да се обиде да направи нешто поинаку без да се води од своите емоции. Краткорочните ефекти од реакциите во примерот погоре може да изгледаат позитивни, но на крајот тие само ги влошуваат работите. Ако херојот на нашата приказна не се врател назад, туку му се заблагодарил на својот колега за помошта што ја понудил, иако на почетокот му бил ладен од срам и негативни мисли, последиците би можеле да бидат позитивни и на краток и на долг рок.

Обидете се да ја разберете критиката

Во такви ситуации, најчесто доминантна емоција е срамот. Но, мора да запомниме дека критичарот најчесто не ви посакува лошо.

Конструктивната критика е нешто што го прифаќате со љубопитност и може да биде дури и возбудливо. Тоа ви помага да ги видите вашите сопствени квалитети за кои никогаш не сте размислувале и ви дава можност да научите нешто ново само ако можете да слушате без да заземете одбранбен став.

“Луѓето се однесуваат поинаку кога се срамат. Некои доживуваат сè во себе, други го отфрлаат. Ако критиките ги прифаќате агресивно, треба да се обидете да престанете, а не да донесувате заклучоци без да ги слушате. Поставувајте појаснувања. прашања за да разберете сè добро и обидете се да ги следите вашите чувства во овој момент, „дишете“ ги. Можеби има непријатност, но тоа е нормално. Откако ќе ја завршите оваа задача, ќе можете да прифатите критика. многу убаво, но можеби е оправдано. Или е критиката е неоснована? Тогаш можеме да го кажеме тоа“.

Помалку се грижите за тоа што мислат другите

Да се ​​биде способен да ја слушаш критиката значи да можеш да ја согледаш и конструктивно да реагираш на неа, како и да ги разликуваш нејзините различни типови. Не мора да се согласувате со неа. Нечие туѓо мислење не секогаш одговара на вистинската состојба на работите или треба да стане водич за дејствување. Понекогаш, на прв поглед, конструктивната проценка е само непотребна критика или само грубост.

“Секој има своја вистина. Ако се чувствувате строго, запрашајте се дали е фер. Понекогаш одговорот е очигледен, а понекогаш не. Ако критичарот е вистински перфекционист во споредба со другите, тогаш можеби не треба да ги сфаќате неговите зборови премногу лично. “, уверува Дејвид Васкури.

Важно е да се запамети дека критиките понекогаш зборуваат повеќе за личноста која ги дава отколку за тоа за кого се наменети. Можеби самиот критичар се чувствува несигурен и сака да се наметне со омаловажување на другите, или едноставно е нерасположен и зборува грубо, иако навистина не мисли така и не би го рекол тоа во други околности.

„Сите ние сме водени од правилата на животот засновани на основните идеи за себе и светот околу нас. Ако вашите основни принципи вклучуваат: „Не сум добар за ништо“, а едно од вашите основни правила е“ Но, ако сум добра личност, тогаш не е толку лошо “, веројатно ќе ви биде особено тешко да прифатите критика за несоодветно однесување кон другите и да ја преувеличувате нивната важност. како помалку да се грижите за критиките, па дури и да вежбате да бидете малку поинакви од она што треба да бидете“.